Vi på Bilco Bilverkstad
Reparation och service, vi håller oss till det vi gör bäst!
23 till 64 år, det är spannet på åldern bland oss. Däremellan finns det gott om driv, engagemang och kunskap. Att kunna yrket ser vi som en självklarhet, det är dock många faktorer som bygger ett framgångsrikt företag. Vi har som mål att både kund och bil ska må bättre när dom lämnar vår verkstad!
Kunden och miljön i fokus
Vår största drivkraft är nöjda kunder, att få en bra recension på nätet är bland det bästa vi vet.
Naturen är bland det viktigaste vi har, vi på bilco gör vårt yttersta för att värna om den! Oljespill och metallskrot hanteras efter föreskrivna lagar och regler. Vi försöker även att använda kemikalier ansvarsfullt, att inte slösa på kem är både bra för miljön men även för plånboken :)
Idriz Eminovic
Fordonstekniker
Idriz har över 10 års erfarenhet av bilmekanik. Utöver detta har ”Ido” även ett personligt intresse och en passion för både bilar och företagande. Sköter allt från att skruva till att fakturera, annars tycker kollegorna att han mest snackar trams och ljuger om effekten på sin amg.
Tahir "pizzakungen" Eminovic
Reservdelsman
Verksamheten fungerar inte utan Tahir, han sköter allt från att ordna fram reservdelar till att riva väggar. Han håller sig i bakgrunden och ser ofta lösningar som vi andra är för stressade för att kunna lösa själva. Förutom att han är händig på verkstadsgolvet så är han en mästare i köket, rena kvinnodrömmen!
Patrik friedner
Fordonstekniker
Patrik är yngst men varit med längst(typ) Han började sin raketkarriär på Bilco som praktikant. Då var det bara snack om mopeder och vem som kunde stegra längst. Idag är det helt andra puckar, nu reser sig nackhåret så fort han hör en saabmotor gå igång. En duktig tekniker med stor potential!
Nattapong “Pong” Sukasa
Reservdelsman / Kundmottagare
Pong hjälper dig med allt kring din bil. Från reservdelar och bokningar till service och kostnadsförslag. Med många års erfarenhet ser han till att vi andra i verkstan sköter oss och att jobbet blir gjort, men framförallt att du som kund lämnar lokalen nöjd.